filteri close
Objavljeno: 14.07.2021. Image source: Foto:Pixabay/mohamed_hassan
300x600

Učenje stranih jezika danas predstavlja jednu od glavnih aktivnosti među svim uzrastima.

U poslednje dve decenije mnogo se diskutovalo o učenju stranog jezika u ranom uzrastu i dolazilo se do zaključka da deca strani jezik uče brže i lakše od odraslih. Većina psihologa i lingvista preporučuje učenje stranog jezika već od treće godine života, ali navršavanjem sedme godine ta sposobnost deteta slabi, te se smatra da je učenje stranog jezika u predškolskom uzrastu, između treće i sedme godine, odlično za stimulisanje moždanih vijuga. U tom uzrastu automatski se usvaja intonacija, ritam i naglasak nekog jezika.
Prednosti koje decu čine boljom u učenju stranog jezika u odnosu na odrasle mogu se svrstati u dve kategorije: intelektualna i kulturološka prednost.
• intelektualna prednost: deca koja u ranom uzrastu počnu sa učenjem stranog jezika obogaćuju svoje intelektualne sposobnosti jer imaju iskustvo u korišćenju dva jezička sistema, što povećava njihovu mentalnu fleksibilnost i superiornost. Ako se uzme u obzir i činjenica da je dečiji mozak izuzetno prilagodljiv, takvo usvajanje još jedne jezičke strukture vrši se bez svesnog napora.
• kulturološka prednost: prvenstveno se odnosi na dečiji pogled na svet. Neupitno je da će deca koja su imala priliku da se upoznaju sa drugim jezicima i kulturama razviti toleranciju prema ljudima koji su drugačiji od njih, što će im omogućiti da prihvate postojanje drugih nacija i raznolikosti koje one nose. Poznavanje elemenata kulture drugih nacija je veoma važno jer se odražava na buduće jezičke sposobnosti učenika na budućem radnom mestu.