filteri close
Objavljeno: 14.01.2020. Image source: Pixabay/aytuguluturk

Skoro svi su očigledni, ali poslednji će vas (možda) iznenaditi

Postoji mnogo načina na koji možemo „zaoštriti“ mozak, ali ga i zatupiti. Zna se da su razmišljanje, ukrštenice, enigmatika i intelektualni napori dobri za vežbanje mozga. Zna se isto tako da su alkohol, droge, fizička oštećenja loši po memoriju.

Ali, postoje i drugi načini na koji možete smanjiti svoj intelektualni potencijal. Kad kažemo „načini“, mislimo na loše navike. Ovde vam donosimo četiri načina na koji možete da „ulenjite“ svoje neurone, što ne samo da smanjuje vašu sposobnost rešavanja problema, već i svakodnevno funkcionisanje.

Neki od ovih razloga su vrlo jasni i maltene samoobjašnjivi, ali jedan je (možda za neke) iznenađujuć.

To su manjak vežbe, loša ishrana, pušenje i – gledanje pornografije.

5 načina na koji "miniramo" sami sebe (i kako da prestanemo to da radimo)

Rešenja su prosta i trebalo bi da budu očigledna, ali evo ih:

1. Vežbajte, planski i redovno

Aktivan život može smanjiti rizik od opadanja kognitivnih sposobnosti za čak 38 odsto, pokazuju neka istraživanja. Ubrzanjem pulsa poboljšava se i cirkulacija, kao i priliv krvi u mozak, a prokrljevnost mozga je jako važna za njegovo bolje funkcionisanje.

Cilj: Vežbajte (bilo kako, od lagano do umereno, samo da se ubrza puls) 150 minuta ukupno nedeljno.

Vreme je za iskrenost: Da li drugima želite dobro ili se upoređujete sa njima?



2. Izgubite kilograme

Za ljude sa indeksom telesne mase ispod 25 mogućnost opadanja kognitivnih sposobnosti manja je za 29 odsto u odnosu na one sa indeksom od 30 i više. Vitkiji ljudi mogu biti i osetljiviji na hormon leptin, koji izaziva glad, ali i jača sinapse.

Zagađenje vazduha podstiče depresiju i stopu samoubistava



3. Pijte čaj

Studije o zdravstvenim prednostima crnog i zelenog čaja samo se ređaju, pa tako znamo da ljudi koji piju zeleni čaj u proseku imaju 14 odsto bolje rezultate na testu memorije od onih koji ga nisu pili. Zeleni čaj boga je antioksidantima, što umanjuje oštećenje ćelija.

6 saveta koji će vam pomoći da volite svoj život



4. Pornografija donosi loše navike - promenite ih

Iako se mišljenja razlikuju, pokazalo se da previše pornografije dovodi do opadanja kognitivnih sposobnosti. Osobe koje gledaju mnogo pornografije podložni su slabljenju veza između leve i desne strane mozga. Ako se prekine sa ovom navikom, mozak će prosto biti nateran da se prilagodi drugim rutinama, da izgradi nove veze između neurona i da postane aktivniji.